A-5 Bilgi Güvenliği Politikaları (EK-A 5.1 Bilgi Güvenliği için Üst Yönetim Yönlendirmesi)
Hedef: İş gereksinimleri ve ilgili yasal gereksinimlere uyum için bilgi güvenliği yönetim yönlendirmesi ve desteğinin sağlanması.
5.1.1 Bilgi Güvenliği Politikaları
Kontrol: Bilgi güvenliği için politikalar tanımlanmalı, yönetim tarafından onaylanmalı, yayınlanmalı, tüm çalışanlar ve ilgili dış taraflara bildirilmelidir.
Uygulama Kılavuzu;
İlk olarak organizasyon en üst seviye olarak üst yönetim tarafından onaylı bir “Bilgi Güvenliği Politikası” tanımlamalı ve bu politika bilgi güvenliği hedeflerinin nasıl yöneticileğine dair kuruluşun yaklaşımını belirlemelidir.
En iyi uygulama örneği olarak Bilgi Güvenliği Politikasının aşağıdaki ihtiyaçları karşılar nitelikte olması fayda sağlayacaktır;
-İş Stratejileri
-Yasalar, regülatif düzenlemeler ve sözleşmelerden doğan gereksinimler
-Bilgi Güvenliği tehditleri
Bilgi Güvenliği Politikası oluşturulurken aşağıdaki maddeler göz ardı edilmemelidir;
-Bilgi Güvenliğine ilişkin tüm aksiyonlara kılavuzluk edecek bir bilgi güvenliği tanımı
-Bilgi Güvenliğine ilişkin Roller ve Sorumluklarının tayini
-Beklentileri ve istenmeyen sapmaları yönetecek süreçlerin belirlenmesi
Üst seviye Bilgi Güvenliği Politikasını destekleyecek alt seviye politikaların tanımlanması gereklidir. Bu politikalar tüm paydaşlar tarafından anlaşılabilir olması ve bilgi güvenliği kontrollerinin uygulanmasına kılavuzluk edecek detayda olması fayda sağlar.
Bu politikalara örnek olarak aşağıdakiler sunulabilir;
-Erişim Kontrol Politikası
-Bilgi Sınıflandırılması
-Fiziksel ve Çevresel Güvenlik
-Son Kullanıcıya ilişkin;
o Kabul Edilebilir Kullanım Politikası
o Temiz Masa Temiz Ekran Politikası
o Bilgi Değişim Politikası
o Mobil Cihazlar ve Uzaktan Çalışma Politikası
o Yazılım Yükleme ve Kullanım Politikası
-Yedekleme Politikası
-Kötücül Yazılımlardan Korunma Politikası
-Teknik Açıklık Yönetim Politikası
-Kriptografik Kontrol Politikası
-Ağ Güvenlik Politikası
-Tedarikçi Güvenliği Politikası
-Kişisel Bilgileri Koruma Politikası
7 Ocak 2014 Salı
6 Ocak 2014 Pazartesi
Advanced Persistent Threat (APT) - (Gelişmiş Kalıcı Tehditler)
Saldırganlar, açıklığı bilinen ve çok sayıda kişi tarafından kullanılan
popüler bir program/yazılım aracılığıyla kötücül bir ortam hazırlar (Örneğin MS
Office, Adobe). Saldırgan oluşturduğu bu ortamı/dosyayı/program parçacığını
kurbanların ilgisini çekecek şekilde onlara iletir ve arka planda kötücül
program parçacığı çalışarak saldırganın uzak bileşen (PC, Sunucu, Ağ) üzerinde
kontrolü ele geçirmesini sağlar. Buradaki amaç, bileşenleri ele geçirmekten
çok, daha gelişmiş etkili ve kalıcı saldırıları tasarlamak ve yönetmektir.
Gerçek dünyadan: Stuxnet bu saldırıya örnek
gösterilebilir.
3 Ocak 2014 Cuma
ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Bilgilendirme
İş Sürekliliği yönetimi konusunda en yaygın olarak kullanılan standart, “ISO 22313:2012 İş Sürekliliği Yönetimi İçin Uygulama Prensipleri” standardıdır. Bu standart, işletmeler içerisinde iş sürekliliği yönetimini başlatmak, gerçekleştirmek, sürdürmek ve iyileştirmek için genel prensipleri ve yönlendirici bilgileri ortaya koyar. ISO 22313:2012 rehber edinilerek kurulan İSYS’nin belgelendirmesi için “ISO 22301:2012 Sosyal Güvenlik – İş Sürekliliği Yönetim Sistemleri – Gereksinimler” standardı kullanılmaktadır. Bu standart, dokümante edilmiş bir İş Sürekliliği Yönetim Sistemini kurumun tüm iş riskleri bağlamında kurmak, gerçekleştirmek, izlemek, gözden geçirmek, sürdürmek ve iyileştirmek için gereksinimleri kapsamaktadır.
ISO 22301 standardı ile ilgili detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.
ISO 22301 standardı ile ilgili detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.
16 Aralık 2013 Pazartesi
E-FATURA ÖZEL ENTEGRASYON SÜRECİNDE ISO 27001 / ISO 22301 / ISO 20000 VE ITIL
Makaleyi indirmek için tıklayınız.
14.12.2012 tarih ve 28497 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 421 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile 397 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde değişiklik yapılarak; bilgi işlem sistemlerini entegre etmek suretiyle e-fatura uygulamasından yararlanma yöntemine, özel entegratör vasıtasıyla e-fatura uygulamasından yararlanma yöntemi de eklenmiştir.
Özel entegratörlerin bilgi işlem sistemi vasıtasıyla, bilgi işlem altyapısı yetersiz olan mükellefler elektronik fatura alıp gönderebileceklerdir. Özel entegrasyon izni almak isteyen mükelleflerin ise e-fatura Uygulaması Başvuru Kılavuzunda belirtilen belgelerle birlikte Gelir İdaresi Başkanlığına başvuru yapmaları gerekmektedir. Başkanlık başvuruları 421 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine ve e-fatura uygulaması özel entegrasyon kılavuzunda yapılan açıklamalara uygunluğunu değerlendirecek ve yerinde inceleyebilecektir.
ISO 27001 / ISO 22301 / ISO 20000 BELGELERİ VE ITIL
Özel entegratör başvurusu yapacak olan mükelleflerde aşağıdaki ISO sertifikasyonlarına sahip olma ve uygunluk koşulu aranacaktır.
- TS ISO IEC 27001 veya ISO 27001
- ISO 22301
- TS ISO IEC 20000 veya ISO 20000
“Özel entegratör bilgi güvenliği için TS ISO IEC 27001 veya ISO27001 belgelerine, iş sürekliliği (Societal security - Business continuity) için ISO 22301 belgesine, Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Sistemi için TS ISO IEC 20000 veya ISO 20000 belgelerine sahip olmalıdır.
Söz konusu ISO sertifikalardan en az birine sahip olan mükellefler, başvuru evrakları ile birlikte sunacakları BİS Raporunda henüz sahip olmadıkları belgelere ilişkin olarak; belgelerin ne şekilde, ne kadar sürede temin edileceğini ve belge temini konusunda hangi aşamada (başvuru, değerlendirme, tamamlanma sürecine ilişkin olarak ilgili kurumlardan alınacak resmi belgeler ile birlikte) olduklarını açıklamaları ve Başkanlığa belge temini için taahhütte bulunmaları halinde özel entegratörlük talepleri Başkanlıkça değerlendirilecektir. Başkanlıkça yapılan değerlendirme sonucu özel entegratör izni verilen mükelleflerin, taahhütlerine uygun olarak eksik belgelerini temin edememeleri halinde özel entegrasyon izinleri iptal edilebilecektir.
Ayrıca Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların ilgili ISO standartlarını karşılayan benzer denetimlerden geçmeleri ve bu standartların gereksinimlerini nasıl karşıladıklarını BİS raporunda belirtmeleri halinde bankalardan bu standartlar aranmaz.
Özel entegratörün sistem yönetim süreçleri ITIL uyumlu olmalı ve sistem ITIL sertifikasına sahip personel tarafından yönetilmelidir.”
İŞ KESİNTİLERİ
Kılavuzda özel entegratörlerin sistemlerinin e- fatura uygulamalarında kesinti yaratmayacak şekilde 7/24 iş sürekliliğini sağlayabilecek yapıda kurmaları gerekmektedir. 7 gün 24 saat iş sürekliliğini sağlama yöntemlerini BİS raporunda açıklamalıdır.
KAPASİTE PLANLAMA
Kılavuzda özel entegratör bilgi işlem sistemlerinin kapasite planmasına ilişkin olarak BİS raporunda aşağıdaki bilgiler açıklanıyor olmalıdır.
“BİS raporunda; özel entegratör bilgi işlem sisteminin donanım yazılım alt yapısının yıllık olarak hizmet verebileceği ortalama fatura ve kullanıcı sayısı ile toplam veri büyüklüğüne, aynı anda hizmet verebileceği toplam kullanıcı ve fatura sayısına, bu faturaların ne kadar sürede dağıtılabileceği ile ilgili yapılan yük testlerine ilişkin verilere ayrıntılı olarak yer verilmelidir. İleriye dönük kapasite artırımında sistemin ölçeklenebilir/ayarlanabilirliğinin nasıl sağlanacağı açıklanmalıdır.”
GÜVENLİK
Özel entegratörlerın bilgi işlem süreçleri ve sistemleri ile ilgili olarak aşağıdaki bilgi güvenliği koşullarını yerine getirmeleri beklenmektedir.
“Özel entegratör sisteminde şifre, parola, e-imza gibi terminallere yer verilmeli, girişte gerekli güvenlik önlemleri alınmalı, her türlü işlemin kaydı tutulmalı, gerekli izler kaydedilmeli (loglama), ihtiyaç duyulan hiyerarşi içerisinde yetkilendirme yapılarak BİS raporunda açıklanmalıdır. İşlem Kayıt İzleme Kontrol Listesi dokümanındaki maddelere uyulmalıdır. Ayrıca BİS raporunda gönderilen/alınan veri ve belgelerin gizliliğinin nasıl sağlandığı belirtilmelidir.”
FELAKETTEN KURTARMA
E-fatura özel entegrasyonu için bir felaketin meydana gelme durumu için felaketten kurtama planları oluşturulmuş olmalı ve Kılavuzda yer alan Felaketten Kurtarma Kontrol Listesi’ndeki maddelere uyulmalıdır.
BİS raporunda felaket sonrası kayıtların kurtarılma yöntemi açıklanıyor olmalıdır.
Felaketten Kurtarma Kontrol Listesi
1. Felaketten kurtarma planı geliştirin.
2. İş etki analizi uygulayın
3. Önleyici kontrolleri belirleyin.
4. Felaketten kurtarma stratejileri geliştirin
5. Bilgi sistemi acil eylem planı geliştirin
6. Planlarınızı test edin ve çalışanlarınızı eğitin
7. Planlarınızı düzenli olarak gözden geçirin.
8. ISO 24762 Bilişim ve İletişim Teknolojileri Felaketten Kurtarma Servisleri Kılavuzu (Guidelines for information and communications technology disaster recovery services) uygulayın.
Özel entegrasyon hizmeti verecek kurumların e-Fatura saklama hizmeti de vermek istemeleri halinde, diğer sayılan şartların yanında e-Fatura Saklama Kılavuzunda açıklanan koşullara uygun altyapıyı oluşturmaları da gerekmektedir.
E-FATURA SAKLAMA HİZMETİ
E-fatura saklama hizmeti verecek mükelleflerin bilgi güvenliği, iş sürekliliği ve doküman yönetimi açısından E-Fatura Uygulaması Saklama Kılavuzu’nda aşağıdaki bilgilere yer verilmiştir.
“İzin başvurusu yapacak kurumun saklama ortamlarının, saklama ünitelerinin, fiziksel korucuyu malzemelerinin, depolama sistemlerinin, yedekleme sistemlerinin, iş sürekliliği ve felaketten kurtarma sistemlerinin, belgelerin maksimum saklama sürelerinin ve depolama ünitelerinin türleri ile ilgili ayrıntılı açıklamalara BİS raporunda yer vermesi gerekmektedir. Saklama izni alacak kurumların saklanacak belgeler için bir belge yönetim sistemi kurması ve yönetmesi gerekmektedir. Bu sistem dahilinde verilerin korunması, erişim haklarının belirlenmesi, güvenliğin sağlanması, afet ihtimali gibi konularda gerekli planlama yapılarak BİS raporunda ayrıntılı şekilde açıklamalara yer verilmelidir.
Elektronik saklama yapılacak sistemde şifre, parola, e-imza. gibi, terminallere girişte gerekli güvenlik önlemleri alınmalı, her türlü elektronik işlemin izi tutulmalı (loglama), ihtiyaç duyulan hiyerarşi içerisinde kişilere yetkilendirme yapılarak BİS raporunda açıklanmalıdır. Ek olarak BİS raporunda saklanan faturaların yetkisiz kişilere karşı gizliliğinin nasıl sağlanacağı belirtilmelidir. İleriye dönük kapasite artırımında sistemin ölçeklenebilir/ayarlanabilirliğinin nasıl sağlanacağı açıklanmalıdır
Öngörülmeyen bir felaketin meydana gelmesi durumunda hem iş sürekliliği hem de felaketten kurtarma planları yapılmış olmalı, iş sürekliliğinin nasıl sağlanacağı, felaket nedeniyle ana sistemde kaybolan, silinen kayıtların felaketten kurtarma sistemi ile nasıl tamamlanacağı BİS raporunda ayrıntılı olarak açıklanmalıdır. Afet sırasında ve sonrasında kurtarılan belgelerin bütünlüğünün korunduğu ispat edilebilmelidir.”
E-Fatura Uygulaması Özel Entegrasyon Kılavuzu için tıklayınız..
http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaUygulamasiOzelEntegrasyonKilavuzu.pdf
E-Fatura Uygulaması Saklama Kılavuzu için tıklayınız..
http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaUygulamasiSaklamaKilavuzu.pdf
12 Aralık 2013 Perşembe
GÜMRÜK İŞLEMLERİNİN KOLAYLAŞTIRILMASI YÖNETMELİĞİ DEĞİŞİKLİK TASLAĞI VE ISO 27001 BGYS’E ETKİSİ
*Bu yazı Gümrük
İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliği’nin taslak değişikliğinin Bilgi
Güvenliği Yönetim Sistemi’ne olası etkilerini paylaşmak için hazırlanmıştır.
Makaleyi indirmek için tıklayınız
Makaleyi indirmek için tıklayınız
10.01.2013 tarihli ve
28524 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Gümrük İşlemlerinin
Kolaylaştırılması Yönetmeliği ile düzenlenmiş olan yetkilendirilmiş yükümlü
statüsü kapsamında faydalanılacak olan ithalatta yerinde gümrükleme izni ile
izinli alıcı yetkisinin yürürlüğe konulmasını teminen, Gümrük İşlemlerinin
Kolaylaştırılması Yönetmeliği yeniden düzenlenmiş olup taslak hali Gümrük ve
Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlandı.
Söz konusu taslakta
ithalat işlemleri ile ilgili olarak yeni kavram tanımlamaları yapılmakta;
İthalatta yerinde
gümrükleme: Eşyanın
ithalat gümrük idaresine getirilmeden giriş gümrük idaresinden doğrudan
firmanın kendi tesislerine sevk edilmesi ve ithal işlemlerinin firmanın kendi
tesislerinde basitleştirilmiş usul çerçevesinde yapılması.
İzinli alıcı: İthalatta yerinde gümrükleme
iznine ait eşyayı varış gümrük idaresine getirmeden giriş gümrük idaresinden
doğrudan kendi tesislerine
veya ithalatta yerinde gümrükleme iznine haiz eşya sahibinin tesislerine sevk
etmeye ve transit işlemlerini bu tesislerde sonlandırmaya yetkili kişi.
Yeşil hat: Eşyanın belge kontrolüne
veya muayeneye tabi tutulmadığı hat.
Yeni taslağa göre;
yetkilendirilmiş yükümlü statüsü sahiplerinin daha önceki uygulamalara
uygulamaya ilişkin ilgili ek koşul veya koşulları da sağlamaları halinde, ek
olarak İzinli alıcı yetkisi, ithalatta yerinde gümrükleme iznine sahip
olmalarına, muayene hattına
ilişkin kolaylaştırmalardan ve yeşil hattan faydalanlanmalarına, izin verilecek.
YETKİLENDİRİLMİŞ YÜKÜMLÜ
STATÜSÜ KAPSAMINDA İSTİHDAM
Yetkilendirilmiş yükümlü
sertifikası başvurusu için aranacak ticari kayıtların güvenilirliği ve
izlenebilir olması koşulu madde 6.f de, aşağıda görüldüğü gibi gümrük
işlemlerinin mevzuata uygun olma şartı ve gümrük işlemlerini gerçekleştirecek
personelle ilgili yetkinliklerin bakanlıkça belirlenen esaslara uygun olması
koşulu bulunuyor.
Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması
Yönetmeliği
|
Gümrük Işlemlerinin Kolaylaştirilmasi
Yönetmeliğinde Değişiklik Taslağı
|
f) Eşyanın
gümrük idaresine doğru beyan edilmesini teyit ve tevsik edecek kurum içi bir
sistematiğe sahip olmak ve
1) Gümrük
konularıyla ilgili birimlerinde ve buna ilişkin iç kontrol süreçlerinde
gümrük konularında bilgili ve tecrübeli personel istihdam etmek veya
2) Gümrük
konularında bilgili ve tecrübeli personel istihdam eden tüzel kişilerden
gümrük konuları ve buna ilişkin iç kontrol süreçlerine yönelik danışmanlık
hizmeti almak.
|
f) Gümrük işlemlerinin mevzuata
uygunluğu ile eşyanın
gümrük idaresine doğru beyan edilmesini teyit ve tevsik edecek kurum içi bir
sistematiğe sahip olmak ve
1) Gümrük
konularıyla ilgili birimlerinde ve buna ilişkin iç kontrol süreçlerinde
gümrük konularında yetkinliği
Bakanlıkça belirlenecek personel
istihdam etmek veya
2) Gümrük
konularında yetkinliği
Bakanlıkça belirlenecek personel
istihdam eden tüzel kişilerden gümrük konuları ve buna ilişkin iç kontrol
süreçlerine yönelik danışmanlık hizmeti almak.
|
ISO 27001 BELGESİ
Taslağa göre başvuruda
aranacak belgelerin niteliklerinde bir değişiklik öngörülmemektedir.
Gümrük İşlemlerinin
Kolaylaştırılması Yönetmeliği taslağını ISO 9001 ve ISO 27001 belgesi
gerekliliği açısından ele alacak olursak, daha önce 28602 sayılı Gümrük
İşlemlerinin Kolaylaştırılmasına İlişkin Gümrük Genel Tebliği ile sonradan
belirlenen kapsama taslak yönetmelik içerisinde yer verilmiştir.
Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması
Yönetmeliği
|
Gümrük Işlemlerinin Kolaylaştirilmasi
Yönetmeliğinde Değişiklik Taslağı
|
e) Avrupa
Akreditasyon Birliğinin karşılıklı tanıma anlaşmalarına imza atmış akreditasyon
kurumları tarafından akredite edilmiş uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca
düzenlenecek ve akreditasyon kurumunun markasını taşıyan güncel ISO 9001ve
ISO 27001sertifikalarının aslı veya düzenleyen kuruluş tarafından onaylı
örneği.
GÜMRÜK
İŞLEMLERİNİN KOLAYLAŞTIRILMASINA İLİŞKİN GÜMRÜK GENEL TEBLİĞİ
Yetkilendirilmiş
yükümlü sertifikası başvurularında ibraz edilecek ISO 9001 ile ISO 27001
sertifikalarının kapsamı
MADDE 5 –
(1) Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin
birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca ibraz edilecek ISO 9001 sertifikası;
başvuru sahibinin dış ticaret, gümrükleme, yönetim ve idari organizasyon
faaliyetleri ile bu faaliyetlerle ilişkili işlemlerini ve bunlara bağlı
üretim ve hizmet sunumlarını kapsamalıdır.
(2) Gümrük
İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin birinci
fıkrasının (e) bendi uyarınca ibraz edilecek ISO 27001 sertifikası; ithalat,
ihracat, transit, gümrükleme gibi gümrük ve dış ticaret işlemlerini ve bu
işlemlere ilişkin lojistik, depolama, muhasebe, finans ve bilgi işlem gibi
faaliyetlerinin elektronik bilgi varlıkları ile bu varlıkları korumak
amacıyla kullandığı bilişim güvenliğini kapsamalıdır.
|
e) Avrupa
Akreditasyon Birliğinin karşılıklı tanıma anlaşmalarına imza atmış
akreditasyon kurumları tarafından akredite edilmiş uygunluk değerlendirme
kuruluşlarınca düzenlenecek ve akreditasyon kurumunun markasını taşıyan
güncel ISO 9001 ve ISO 27001 sertifikalarının aslı veya düzenleyen kuruluş
tarafından onaylı örneği.
(1/A)
Birinci fıkranın (a) ve (ç) bentlerinde sayılan belgelerin, düzenleyen
kuruluşun veri tabanı üzerinden internet ortamında kontrol ed ilebilmeleri
şartıyla, elektronik ortamda oluşturulmuş örnekleri asıl nüsha veya kâğıt
ortamındaki örneği yerine kabul edilebilir.
(1/B)
Birinci fıkranın (e) bendinde sayılan;
a) ISO 9001
sertifikası, başvuru sahibinin dış ticaret, gümrükleme, yönetim ve idari
organizasyon faaliyetleri ile bu faaliyetlerle ilişkili işlemlerini ve
bunlara bağlı üretim ve hizmet sunumlarını,
b) ISO
27001 sertifikası; ithalat, ihracat, transit, gümrükleme gibi gümrük ve dış
ticaret işlemlerini ve bu işlemlere ilişkin lojistik, depolama, muhasebe,
finans ve bilgi işlem gibi faaliyetlerinin elektronik bilgi varlıkları ile bu
varlıkları korumak amacıyla kullandığı bilişim güvenliğini,
Kapsamalıdır.
|
MADDE 6 ı) Bilgisayar
sistemini yetkisiz girişlerden korumaya ve verilerini güvenceye almaya yönelik
uygun bilişim teknolojisi güvenlik önlemlerine sahip olmak.
Yukarıdaki maddeye
ilişkin incelemenin 10 uncu maddenin birinci fıkrasının (e) bendinde sayılan
27001 sertifikası üzerinden gerçekleştirileceği önceki yönetmelikte olduğu gibi
Madde 12. 6’da belirtilmektedir.
İHRACATTA YERİNDE
GÜMRÜKLEME İZNİ KAPSAMINDA FİZİKSEL GÜVENLİK
İhracatta yerinde
gümrükleme izninin kapsamı Madde 46 ının 6. Fıkrasındaki fiziksel güvenlik
ibaresi aşağıdaki gibi değiştirilmiştir.
Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması
Yönetmeliği
|
Gümrük Işlemlerinin Kolaylaştirilmasi
Yönetmeliğinde Değişiklik Taslağı
|
(6) Ağırlığı,
boyutları veya niteliği bakımından, kapalı bir karayolu taşıtı veya kapalı
konteyner ile taşınamayan ve yükün özelliği itibariyle taşıma için kolayca
bölünmesine imkan olmayan eşyanın taşınacak olması nedeniyle taşıma aracında
örtü çekilmesi veya mühürlemenin mümkün olmadığı durumlarda, ayniyet tespiti
için yeterli diğer önlemlerin alınması ve transit beyanının ilgili kısmında
eşyanın hemen tanınmasını mümkün kılacak şekilde tanımlama yapılması şartıyla
mühürleme işlemi yapılmaksızın eşyanın izin kapsamı tesislerden çıkışı
gerçekleştirilebilir. Bu durumda, mühürleme yapılmadığı bilgisi transit
beyanının ilgili alanına kaydedilir.
|
(6) Ağırlığı,
boyutları veya niteliği bakımından, kapalı bir karayolu taşıtı veya kapalı
konteyner ile taşınamayan ve yükün özelliği itibariyle taşıma için kolayca
bölünmesine imkân olmayan eşyanın taşınacak olması nedeniyle taşıma aracında
örtü çekilmesi veya mühürlemenin mümkün olmadığı durumlarda, ayniyet tespiti
için yeterli diğer önlemlerin alınması ve transit beyanının ilgili kısmında
eşyanın hemen tanınmasını mümkün kılacak şekilde tanımlama yapılması ve taşınan eşyaya izinsiz
müdahalelere karşı en az asgari düzeydeki gerekli önlemlerin alınmış olması
şartıyla mühürleme işlemi
yapılmaksızın eşyanın izin kapsamı tesislerden çıkışı gerçekleştirilebilir.
Bu durumda, mühürleme yapılmadığı bilgisi transit beyanının ilgili alanına
kaydedilir.
|
İhracatta yerinde
gümrükleme izni kapsamı tesislerdeki güvenli
alanlar ve güvenli park alanları madde
53 te; taslağa göre tesislerdeki
güvenli alan ve ek olarak güvenli park alanından söz edilmekte. Yeni taslağa
göre yerinde gümrükleme tesislerine giriş-çıkış yerlerininde 24 saat kesintisiz
olarak izlenmesi ve giriş çıkış kayıtlarının tutulması zorunlu hale geldi.
Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması
Yönetmeliği
|
Gümrük Işlemlerinin Kolaylaştirilmasi
Yönetmeliğinde Değişiklik Taslağı
|
Madde 53 - (1)
İhracatta yerinde gümrükleme izni kapsamı tesislerde, ihracat eşyasına
ilişkin ihracat beyannamesinin tescilinden sonra ve ihracat eşyasının araca
yüklenip sevk edilmesinden önce bulundurulacağı veya taşıma aracının dolu
olarak bekletileceği, uygun bir muayene ve sevkiyat alanından oluşan
kesintisiz güç kaynağına bağlı, araç tanımlama ve insan kimlik tespiti
yapmaya imkan verecek çözünürlükte kamera sistemi ile yirmi dört saat
kesintisiz olarak, alana giriş çıkış yerleri de dahil olmak üzere devamlı
izlenen, giriş çıkışları kayıt altında tutulan ve yeterli aydınlatma düzenine
sahip güvenli bir alan bulunması gerekir.
|
İhracatta
yerinde gümrükleme izni kapsamı tesislerdeki güvenli alanlar ve güvenli park
alanları
MADDE 53 – (1)
İhracatta yerinde gümrükleme izni kapsamı tesislerde, ihracat eşyasına
ilişkin ihracat beyannamesinin tescilinden sonra ve ihracat eşyasının araca
yüklenip sevk edilmesinden önce bulundurulacağı uygun bir muayene ve sevkiyat
alanından oluşan kesintisiz güç kaynağına bağlı, araç tanımlama ve insan
kimlik tespiti yapmaya imkân verecek çözünürlükte kamera sistemi ile alana giriş çıkış yerleri de
dahil olmak üzere yirmi
dört saat kesintisiz olarak, izlenen, giriş çıkışları kayıt altında tutulan
ve yeterli aydınlatma düzenine sahip güvenli bir alan bulunması gerekir.
(1/A) 55 inci
maddenin dördüncü fıkrası uyarınca işlem yapılmak istenilmesi halinde,
ihracat beyannamesinin tescilinden sonra eşyanın araca yüklenerek taşıma
aracının dolu olarak bekletilebileceği, birinci fıkrada belirtilen
özelliklere sahip güvenli bir park alanının da bulunması gerekir. Eşya ve
araçların düzenli konulması kaydıyla güvenli park alanı birinci fıkrada
belirtilen güvenli alanın içerisinde de olabilir.
|
Taslağın 6. Kısmında ise
yeni olarak izinli alıcı yetkileri ve 7. Kısımda ithalatta yerinde gümrükleme
izinlerinden bahsedilmektedir. Detaylar için taslağın 6. ve 7. Kısımları
incelenmelidir.
İTHALATTA YERİNDE
GÜMRÜKLEME İZNİ KAPSAMINDA FİZİKSEL GÜVENLİK
İthalatta yerinde
gümrükleme izni kapsamındaki tesisler için, -yetkilendirilmiş yükümlü
sertifikası başvurusu için aranacak emniyet ve güvenlik koşulu- 8 inci maddenin
birinci fıkrasının (a) ilâ (ç) bentlerinde belirtilen koşulları taşımasının
zorunlu olduğu belirtilmektedir.
Gümrük Işlemlerinin Kolaylaştirilmasi
Yönetmeliğinde Değişiklik Taslağı
|
(5) Ağırlığı,
boyutları veya niteliği bakımından, kapalı bir karayolu taşıtı veya kapalı
konteyner ile taşınamayan ve yükün özelliği itibariyle taşıma için kolayca
bölünmesine imkân olmayan eşyanın taşınacak olması nedeniyle taşıma aracında
örtü çekilmesi veya mühürlemenin mümkün olmadığı durumlarda, ayniyet tespiti
için yeterli diğer önlemlerin alınması ve transit beyanının ilgili kısmında
eşyanın hemen tanınmasını mümkün kılacak
şekilde
tanımlama yapılması ve taşınan eşyaya izinsiz müdahalelere karşı en az asgari
düzeydeki gerekli önlemlerin alınmış olması şartıyla ithalatta yerinde
gümrükleme izni kapsamındaki eşya tesislere mühürsüz olarak getirilebilir. Bu
durumda, aracın mühürsüz olarak tesislere geleceği bilgisi transit beyanının
ilgili alanına kaydedilir.
|
Yönetmelik taslağı için tıklayınız.
11 Kasım 2013 Pazartesi
BTYÖN 26 KASIM’DA BEYAZ ŞAPKA BİLGİ GÜVENLİĞİ KONFERANSI’NDA
Beyaz Şapka
Bilgi Güvenliği Konferansı 26 Kasım 2013 Salı günü Point Hotel Barbaros’da düzenlenecektir.
Konferansta bulut bilişimin yasal yükümlülükleri, ISO 22301 İş Sürekliliği
standardı ve e-Fatura gibi bilgi güvenliği sektörünün güncel konuları bilgi
güvenliği konusunda uzman ve tecrübeli konuşmacılarla ele alınacaktır.
Beyaz Şapka'13,
içeriğinin yanı sıra iletişim açısından da yeniliklere sahne olacaktır. Sosyal
medya araçlarından takip edilerek, soru-cevap ve hediye çekilişi gibi bölümlere
katılım sağlanabilecektir.
Sizleri, BTYÖN Yönetici Ortaklarından Ali Dinçkan’ın Bilgi Güvenliği Ve İş Sürekliliği Yönetim Sistemi konusunda konuşmacı olarak yer alacağı konferansa katılmaya, bilgi güvenliği alanında uzmanlık ve tecrübe paylaşım ortamında yer almaya davet ediyoruz.
Konferans
Ajandası için tıklayınız..
Kayıt için tıklayınız..
29 Ekim 2013 Salı
ISO 27001:2005’ten ISO 27001:2013’e Geçiş Süreci
Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı ISO 27001, 25/09/2013
tarihinde ISO 27001:2013 olarak yayımlandı. İlki 2005 yılında yayımlanan ISO
27001:2005 standardı böylelikle 8 yıl sonra yenilenmiş oldu. Standardın
değişmesi ile birlikte 2013 sürümü için geçiş süreci başladı, akreditasyon
kurumları (TURKAK, UKAS vb) ve belgelendirme firmaları bu süreçte belirleyici
rol oynayacaktır. Süreçten ISO 27001: 2005 belgesine sahip firmalar ve belge
almaya yeni hazırlanan firmalarda etkileneceklerdir.
Geçiş sürecini iki ana başlık altında toplayabiliriz.
Geçiş sürecini iki ana başlık altında toplayabiliriz.
- Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kurulumunu ilk defa yapan ve belgelenmek isteyenler;
Akreditasyon kurumlarının belirleyeceği süre boyunca ISO 27001:2005’e göre
belgelendirme yapmak mümkün olacaktır. Akreditasyon kurumlarının sınırladığı
süre sonrasında ise sadece ISO 27001:2013’e göre belgelendirme yapılacaktır. Bu
süre tahmini olarak 6(altı) ay olacaktır. Bu süreyi belirleyen temel kısıtlar belgelendirme
firmalarının akreditasyonlarını tamamlamaları ve denetçilerinin ISO 27001:2013
standardı denetimleri için hazır hale getirmeleridir. Bu süre boyunca ISO
27001:2005’e göre belgelendirme devam edecektir. Bu süre sonunda ISO
27001:2013’e göre belgelendirme yapılacaktır.
- ISO 27001:2005 standardına sahip olanlar;
ISO
27001:2005 standardına göre Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kurulumu yapmış ve
uygulamakta olan firmalar hali hazırda yıllık olarak takip denetimine
girmektedirler. Belgelendirme firmaları, firmalara belirli süre içerisinde yeni
standarda uyumlu hale gelmesini talep edecektir. Bu süre tahmini olarak 1 ila 2
yıl arasında değişmektedir. Bir sonraki takip denetiminde ise ISO 27001:2013
standardına uygun hale gelip fark denetimi ile ISO 27001:2013 standardına göre
belgelerini alabilirler.
Not: 25 Eylül 2013 sonrası ISO 27001:2005' e göre belgelendirilen firmalarda ilk takip denetiminde ISO 27001:2013'e göre uyum aranacaktır.
Uyarı: Bu yazı kapsamında verilen tarihler tahminlere ve geçmiş tecrübelere
dayanmaktadır.Geçiş süreci ile ilgili en detaylı bilgiler Belgelendirme firmasından
alınacağı unutulmamalıdır.
7 Temmuz 2013 Pazar
İŞ SÜREKLİLİĞİNDE İŞ ETKİ ANALİZİ
İş etki analizi iş
sürekliliğinin en temel süreçlerinden biridir. Öyle ki iş sürekliliği
çalışmaları iş etki analizine göre yapılır ve sürdürülür. İş süreçlerinde gerçekleşmesi muhtemel bir
kayıp, aksama ya da kesinti gibi durumların iş faaliyetlerine etkisini iş etki
analiziyle nitel ve nicel olarak tanımlamak mümkündür. Organizasyonların stratejik, taktiksel ve
operasyonel gibi farklı düzeylerinde yaşanabilecek kesintinin etkilerinin zaman
ölçeği ve boyutu iş etki analizi ile tanımlanır.
Konu başlıkları,
İş etki analizinin amacı,
İş etki analizi süreci,
İş etki analizinde veri toplama yöntemleri,
MTPD hesaplanırken dikkat edilecek noktalar
İş etki analizi onay süreci,
İş etki analizi sonuçlarının değerlendirilmesi
Yazıya ulaşmak için tıklayınız.
2 Mayıs 2013 Perşembe
ISO 27002:2013 ve ISO 27002:2005 Arasındaki Temel Farklar Nelerdir?
Makaleyi indirmek için tıklayınız.
Hatırlatma: Şu an taslak halde yayımlanan ISO 27001:2013
standardının 2013 yılının ikinci yarısında yayımlanması bekleniyor
Yapısal İnceleme;
Kontrol Sayısı: Kontrol sayısının 133’ten 113’e düşürüldüğü
görülüyor.
Bölüm Sayısı: Kontrol sayısının azalmasına rağmen bölüm sayısının
11’den 14’e çıktığı görülüyor.
Bölümlerin Yapısı: Yeni standart üzerinde yer alan temel başlıklar
aşağıdaki gibidir;
Bölümlerin yapısı: Kriptografi ayrı bir bölüm haline getirilmiştir
(10). Kriptografi ile ilgili kısımların bilgi sistemleri edinimi, geliştirme ve
bakımın bir parçası olmadığı biliniyor. Benzer bir değişiklik tedarikçi
ilişkileri kısmında da mevcut. Haklı olarak tedarikçi
ilişkileri de ayrı bir bölüm haline getirilmiştir (15). İletişim ve
operasyon yönetimi ise iki bölüme ayrılmıştır: Operasyon güvenliği (12) ve iletişim
güvenliği (13).
Bölümlerin incelenmesi;
5- Güvenlik Politikaları
6- Bilgi Güvenliği Organizasyonu
7- İnsan Kaynakları Güvenliği
8- Varlık Yönetimi
9- Erişim Kontrolü
10- Kriptografi
11- Fiziksel ve Çevresel Güvenlik
12- Operasyon Güvenliği
13- İletişim Güvenliği
14- Sistem Edinim, Geliştirme ve
Bakım
15- Tedarikçi İlişkileri
16- Bilgi Güvenliği Olay Yönetimi
17- İş Sürekliliği
18- Uyum
Güvenlik Kategorilerinin
Yerleştirilmesi
- Mobil cihazlar ve uzaktan çalışma daha önce erişim kontrolü bölümündeydi; şimdi ise bilgi güvenliği organizasyonunun (6) altında 6.2 inci kısım olarak yer almaktadır.
- Ortam işleme daha önce iletişim ve operasyon yönetimi altındayken,şimdi varlık yönetimi (8) altında 8.3 üncü kısım olarak yer almaktadır.
- İşletim sistemi erişim kontrolü ile uygulama ve bilgi erişim kontrolü sistem ve uygulama erişim kontrolü olarak birleştirilmiş ve Erişim kontrolü (9) altında 9.4 üncü kısım olarak kalmıştır.
- Operasyonel yazılım kontrolü daha önce bilgi sistemleri edinim, geliştirme ve bakımın altında tek bir kontrolken, şimdi 12.5 olarak operasyon güvenliği altında ayrı bir kısımdır.
- Bilgi sistemleri denetim hususları uyum bölümünden operasyon güvenliği altına 12.7 inci kısım olarak aktarılmıştır.
- Bir güvenlik kategorisi olan yazılım erişim kontrolü kaldırılmış ve bazı kontrolleri iletişim güvenliğinin (13) altına taşınmıştır.
- Bilgi değişimi iletişim güvenliğinin (13) altında 13.2 inci kısım olarak yer almıştır.
- Tartışmalı bir kategori olan uygulamalarda doğru işleme kaldırıldı. Önceki standartta ise bilgi sistemi edinim, geliştirme ve bakımın altında yer almaktadır.
- Elektronik ticaret hizmetleri ayrı bir kategori olmaktan çıkartılarak, kontrolleri bilgi sistemi güvenlik gereksinimleri ile birleştirildi (14.1).
- Bilgi güvenliği olay yönetimi altındaki 2 kategori birleştirildi. İş süreklilği bölümüne ise yeni bir kategori eklenerek (Yedekleme 17.2). Bu kategori temel olarak felakatten kurtarma ile ilgili.
Yeni
Kontroller
14.2.1-
Güvenlik gelişim politikası- Yazılım ve bilgi sistemleri geliştirme için
kurallar
14.2.5- Sistem
geliştirme prosedürleri- Sistem mühendisliği ilkeleri
14.2.6-
Güvenli geliştirme ortamı- Geliştime ortamı oluşturulması ve korunması
14.2.8- Sistem
güvenliği testi- Güvenlik fonksiyonları testleri
16.1.4- Bilgi
güvenliği olayları değerlendirme ve karar verme- Olay yönetiminin bir parçası
17.2.1- Bilgi
işleme olanaklarının erişilebilirliği- Yedekleme
Çıkartılan Kontroller
6.2.2-
Müşterilerle ilgilenirken güvenliği ifade etme
10.4.2- Mobil
koda karşı kontroller
10.7.3- Bilgi
işleme prosedürleri
10.7.4- Sistem
dokümantasyonu güvenliği
10.8.5- İş
bilgi sistemleri
10.9.3-
Herkese açık bilgi
11.4.2- Dış
bağlantılar için kullanıcı kimlik doğrulama
11.4.3-
Ağlarda teçhizat tanımlama
11.4.4- Uzak
tanı ve yapılandırma portu koruma
11.4.6- Ağ
bağlantı kontrolü
11.4.7- Ağ
yönlendirme kontrolü
12.2.1- Giriş
verisi geçerleme
12.2.2- İç
işleme kontrolü
12.2.3- Mesaj
bütünlüğü
12.2.4- Çıkış
verisi geçerleme
11.5.5- Oturum
zaman aşımı
11.5.6-
Bağlantı süresinin sınırlandırılması
11.6.2- Hassas
sistem yalıtımı
12.5.4- Bilgi
sızması
14.1.2- İş
sürekliliği ve risk değerlendirme
14.1.3- Bilgi
güvenliğini içeren süreklilik planlarını geliştirme ve gerçekleştirme
14.1.4- İş
sürekliliği planlama çerçevesi
15.1.5- Bilgi
işleme olanaklarının kötüye kullanımını önleme
15.3.2- Bilgi
sistemleri denetim araçlarının korunması
ISO 27002
yapısı tamamen ISO 27001 kontrolleri ile uyumlu olduğundan tüm değişiklikler
yeni IS0 27001 EK-A sı içinde geçerlidir. İlk bakışta
çok fazla bir değişiklik varmış gibi görülmektedir. Ama bunların çoğu temelden yapılan
değişiklikler değil. Değişikliklerin çoğu aslında mevcut ISO 27002 nin yanlış
yapısının düzeltilmesi ve yeni kontrollerin eklenmesini içeriyor. Ağ güvenliği
ve geliştirme sürecinde ise bazı değişiklikler mevcut. Bu alanlarda yeni
standarda göre daha esnek bir tarif ve nasıl uygulama yapılacağı kısmında
serbestlik vardır.
Sonuç olarak
yeni standarda göre uygulama daha kolay olacak gibi görünmektedir.
ISO 27001:2013 ve ISO 27001:2005 Arasındaki Temel Farklar Nelerdir?
Makaleyi indirmek için tıklayınız.
Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS-(in Eng. ISMS)’nin uluslararası
standardı 2005 yılında ISO 27001:2005 olarak yayımlanmıştı.
2006 yılında ise Türk Standartları Enstitüsü tarafından Türkçe’ye çevrilmiş ve TS
ISO/IEC 27001 olarak yayımlanmıştı.
Şu an taslak halde yayımlanan ISO 27001:2013 standardının 2013
yılının ikinci yarısında yayımlanması bekleniyor.
ISO 27001:2013 ile ISO 27001:2005
Arasındaki temel farklar nelerdir?
Bu karşılaştırmaya geçmeden önce elimizdeki standardın taslak halde olduğu
ve yapılacak katkılarla değişime açık olduğu unutulmamalıdır.
Yapıya Genel Bir Bakış
ISO 27001:2013, ISO22301:2012 ile gördüğümüz Annex SL ile uyumlu olacak. Annex SL
tüm ISO standartlarına genel bir çerçeve yapısı oluşturuyor. Tüm yönetim
sistemlerinde bulunması gereken temel bileşenlerin yanı sıra standarda özel başlıkların
konulmasına olanak sağlayan bu çatı yapısı, birden fazla yönetim sistemine
sahip kuruluşlar için hem yönetim anlamında hem de bu yönetim sistemlerinin
denetimi anlamında kolaylık sağlayacaktır. Bu yapı ile tüm standartlarda
bulunacak temel başlıklar aşağıdaki gibi olacaktır;
0 Introduction /Giriş
1 Scope /Kapsam
2 Normative references / Atıf yapılan standartlar ve/veya dokümanlar
3 Terms and definitions /Terimler ve tarifleri
4 Context of the organization / Kurum Bağlamı
5 Leadership /Liderlik
6 Planning /Planlama
7 Support /Destek
8 Operation /Operasyon
9 Performance evaluation /Performans değerlendirme
10 Improvement /İyileştirme
Ek olarak sadece ‘EK-A’ bulunduğu bununla birlikte eski standartta yer alan
EK-B ve EK-C olmadığını görüyoruz. Tüm kontroller EK-A’ da yer almaktadır.
İlgili Taraflar
Yeni 27001 standardı BGYS ana girdileri tanımlamada önemli bir yer tutacak
olan ilgili taraflarla alakalı olarak ‘4.2 ’ Maddesinde;
Tüm ilgili tarafların tanımlanması ve yasal/düzenleyici dâhil tüm
gereksinimleri ile tanımlanmasını şart koşuluyor.
Risk Değerlendirme ve İyileştirme
Uzun yıllar en iyi uygulama örneği olarak yerini koruyacak olan; varlık,
açıklık, tehdit temelli risk değerlendirme yeni 27001 standardı ile yerini
gizlilik, bütünlük ve erişilebilirlik temelli bir risk tanımlamaya bırakmış
durumda.
6.1.2
d.1 Maddesi uyarınca;
d.1 Maddesi uyarınca;
Apply the
information security risk assessment process to identify risks associated with
the loss of confidentiality, integrity and availability for information within
the scope of the ISMS.
Risk seviyesini belirlemek için olasılık ve etki bileşenleri ise
yerini koruyor.
Not: Yeni standart risk işleme yönetiminin dokümante edilmesini şart
koşmuyor. Bununla birlikte risk işleme sürecinin tanımlanması gerekiyor. Varlık
sahibi kavramı ise yerine ‘risk sahibi’ tanımı ile değiştirilmiştir.
Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler
İlk fazda önleyici faaliyetlerin olmadığını söylemek yanlış olmaz. Önleyici
faaliyetler risk işleme ve iyileştirme adımlarına dağıtılmış durumda.
Düzeltici faaliyetler için ise, eski standarda kafa karışıklığına sebebiyet
veren durum ortadan kaldırılmış olduğu görülüyor. Düzeltici faaliyetlerin bir
uygunsuzluğa verilen ilk tepki ve bir
uygunsuzluğun kök nedenlerini ortadan kaldırmak üzere ikiye ayrıldığını
görüyoruz.
İletişim
Bilgi güvenliğinin sağlanması için gereken iletişim ile ilgili olarak yeni
bir madde eklendiği görülüyor.
(Madde 7.4)
Bu madde uyarınca;
Kiminle, ne zaman, kim ve hakkında iletişime geçileceğinin tanımlanması
sağlanıyor.
Dokümante Edilmiş Bilgi
Yeni standart ‘belgeler’ ve ‘kayıtlar’ kavramını birleştirerek ‘dokümante
edilmiş bilgi’ kavramını getiriyor. Doküman kontrolü ile ilgili kuralların eski
standarda göre değişmediği ve ‘belgeler’ ve ‘kayıtlar’ ın her ikisi içinde
geçerli olacağı görülüyor.
4.3.1 Maddesinin kaldırıldığı ve gerek duyulan merkezi bir doküman
listesinin olmadığını görüyoruz.
Eski standartta yer alan doküman yönetimi, düzeltici faaliyet v.b zorunlu
olarak olması gereken belgelerin olmadığı bununla birlikte bu süreçlerin
yönetilmesi ve işletilmesi ile ilgili kayıtların tutulması zorunluluğu
bulunuyor. Daha farklı ifadelerle düzeltici faaliyet dokümanı yazılı olarak
olmasa bile bu sürecin işletilmesi ile ilgili kayıtların tutulması zorunlu.
Hedefler, İzleme ve Ölçme
Yeni standartta hedeflerin net olarak tanımlanması ve 9.1 maddesi uyarınca,
ölçmenin kim tarafından ne zaman yapılacağı, sonuçları kimin analiz edip
değerlendirileceği belirtilmeli ve ek olarak kapsamlı planların hedeflere nasıl
ulaşılacağı açıklayacak şekilde olması gerekiyor.
3 Nisan 2013 Çarşamba
Gümrük İşlerinin Kolaylaştırılmasına İlişkin Gümrük Genel Tebliği[Mart 2013]
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından "Gümrük İşlerinin Kolaylaştırılması"na ilişkin yönetmelik 2013 yılının Ocak ayında resmi gazete yayımlanmıştı. Bu yönetmelik ISO 9001 ve ISO 27001 sertifakalarının alınmasını şart koşuyordu(Madde 10) ancak bu sertifikaların kapsamına ilişkin bir madde bulunmuyordu.
Geçtiğimiz günlerde yayımlanan tebliğ ile ISO 9001 ve ISO 27001 sertifikalarının hangi kapsamda olması gerektiği netleştirilmiş oldu.
İlgili maddeye(Madde 5) ilişkin bilgiler aşağıdaki gibidir;
"(1) Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca ibraz edilecek ISO 9001 sertifikası; başvuru sahibinin dış ticaret, gümrükleme, yönetim ve idari organizasyon faaliyetleri ile bu faaliyetlerle ilişkili işlemlerini ve bunlara bağlı üretim ve hizmet sunumlarını kapsamalıdır.
(2) Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca ibraz edilecek ISO 27001 sertifikası; ithalat, ihracat, transit, gümrükleme gibi gümrük ve dış ticaret işlemlerini ve bu işlemlere ilişkin lojistik, depolama, muhasebe, finans ve bilgi işlem gibi faaliyetlerinin elektronik bilgi varlıkları ile bu varlıkları korumak amacıyla kullandığı bilişim güvenliğini kapsamalıdır"
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)